נחנך "גן ירושלים" ושביל "מחומה לתקומה"

קובי פינקלר No Comments on נחנך "גן ירושלים" ושביל "מחומה לתקומה"

הגן, הינו עוגן ומאמץ בן שנים, שעיקרו שדרוג משמעותי של אמצעי הצגת והטמעת חווית התוכן והמורשת באתר המורשת הלאומי של גבעת התחמושת. וכך, חזית גבעת התחמושת נעטפה בגן מוריק עצום מימדים

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אחרי עבודה מרובה הושלם בימים אלו בגבעת התחמושת, "גן ירושלים" ושביל "מחומה לתקומה" בחזית האתר.

הגן, הינו עוגן ומאמץ בן שנים, שעיקרו שדרוג משמעותי של אמצעי הצגת והטמעת חווית התוכן והמורשת באתר המורשת הלאומי של גבעת התחמושת. וכך, חזית גבעת התחמושת נעטפה בגן מוריק עצום מימדים ומגודר הכולל לאורכו סדרת לוחות מידע ותמונות מרהיבות.

הלוחות, הכתובים בשלוש שפות (עברית, ערבית ואנגלית), מספרים את סיפורה של ירושלים בעת החדשה, למין היציאה מהחומות לפני כ-200 שנה ועד לחזרתם של משחררי העיר אל החומות במלחמת ששת הימים. הלוחות, יוצרים הקשר ופתיח היסטורי ותרבותי, חשוב מעין כמוהו, לביקור באתר גבעת התחמושת ולהבנת חשיבות המערכה ותוצאותיה.

אלו למעשה לוחות המספרים את סיפורה של שרשרת דורות רציפה, אמיצה ונחושה שאינה מתנתקת או מוותרת על ירושלים, סיפורה של מסכת התיישבות לאורך דורות המגיעה לשיאה ההיסטורי במהלך 19 השנים של ניסיון לשוב אליה, פרק חשוב שמתנהל למין הקמת המדינה ועד לאיחודה של העיר במלחמת ששת הימים.

המיזם החשוב התאפשר באמצעות תרומתו הנדיבה של מר הארי טריגובוף ובסיועם של המשרד לירושלים ומורשת בראשות השר להגנת הסביבה, ירושלים ומורשת ח"הכ זאב אלקין, עירית ירושלים בראשות ניר ברקת, קרן היסוד, חברת מוריה וחברת מבטים.



0 תגובות